Gelmiş Geçmiş En Zeki İnsan Kimdir?

Dünyanın en zeki insanı ünvanına sahip olan Prof.Dr. Nadia Camukova, “Hz. Muhammed bana göre en zeki insandır. Çünkü dünyanın yönünü değiştirmiştir” dedi.
Dağıstan Devlet Üniversitesi Öğretim Üyesi olan ve dünyanın en zeki insanı olarak bilinen Prof.Dr. Nadia Camukova (31), Ereğli Yıldırım Koleji’nde öğretmen, öğrenci ve velilere yönelik verdiği konferansta, Kur’an-ı Kerimin cazibesinin son kitap olmasından kaynaklandığını söyledi.
Naida Camukova, bir romandan ilmi olarak alınabilecek şey olmadığını ancak Kur’an-ı Kerimden öğrenilecek çok şey olduğunu ifade ederek “Kur’an-ı Kerimde, insanın yaradılışına aykırı gelebilecek hiçbir şey görmedim” diye konuştu.
Hazreti Muhammed’in dünyanın en zeki insanı olduğunu belirten Camukova, şöyle konuştu: “Zeka dünyanın yönünü iyiye doğru yürütmek için vardır. Kötüye kullanılan zeka yok edebilir, iyiye kullanılan zeka dünyanın varlığını daha iyi konuma getirebilir. Hazreti Muhammed dünyanın en zeki insanıdır. Çünkü dünyanın yönünü değiştirmiştir.”
HATIRASINI ANLATTI
Camukova, Kur’an-ı Kerimi Moskova’da öğrendiğini belirterek bir hatırasını anlattı. Bir Tatar’ın evine misafirliğe gittiklerini belirten Camukova, şöyle konuştu: “O zaman dini konuları açıktan anlatmak yasaktı. Oradaki beyefendi, Sinbat’ın maceralarını Arapça’dan Rusça’ya çeviriyordu. Sesli çeviri yaptığı için biz de dinliyorduk. Ben orada farklı bir yazı gördüm. Dikkatimi çekti. O ne okuduysa ben de onu okudum. Sonra çeviri yapan çay içmeye geçti. Ben de kitabı aldım okumaya başladım. Benim okuduğumu gören çeviri yapan kişi, babama bu Arapça biliyor mu diye sordu. Babam ona benim özel durumumu anlattı. Sonra çevirici bana bir kaç ayet öğretti. Daha sonra aynı kişinin yanına birkaç kez gittim. Sonraları da gitme ihtiyacı hissetmedim. Okuduğum için ezbere öğrendim. Kalın kitaplar hoşuma gidiyordu. O zamanlar 3,5 – 4 yaşındaydım. Kur’an-ı Kerim’in anlamını veren kitapları okumaya başladığım zaman 16 yaşındaydım”
Camukova, konuşmasında “Bir zekayı kötüye kullandığımız zaman yok edebilir. Bir zekayı iyiye kullandığımız zaman dünyanın varlığını daha iyi bir konuma getirebiliriz” ifadelerini kullandı.
Nitekim bilgi ve zekayla varlığı ortaya konmuş bir örnek Eınsteın’da bilgili ve zeki bir insan olduğunu anlatan Camukova, şöyle konuştu: “Hitler de bilgili ve zeki bir insandı. Birinin emelleri dünyadaki insanlığı yok etmeye sürüklüyordu. Ötekinin yaptığıyla dünyanın işleri son derece kolaylaştı.”
“İnsanlığı var etmekle en başarılı olan kimler?” diye soran Camukova, sözlerini şöyle sürdürdü: “İnsanlığı kötülerden koruyup, iyiliğe yönelik toparlamasını, duygularına inerek ifade edip kendi temsilini yaşatmış olanlardır. Bunlar peygamberlerdir. Hz. Muhammed bana göre en zeki insandır. Dünyada yaradılışın felsefesini ortaya koyan birkaç kitaptan biri Kur’an-ı Kerimdir. Son olarak indirilmiş kitap olan Kur’an-ı Kerimdir. Bunun asıl cazibesi bana göre bundan kaynaklanıyor. Kur-an’ı Kerim de söylenip, yazılıp da bana veya insanın yaradılışına aykırı gelecek bir şeyi ben daha görmedim”
Katılımcıların dikkatle dinlediği Nadia Camukova, şöyle konuştu: “Hangimiz sadece etten veya kemikten yapılmayız. Var mı aramızda öylesi. Sayısalla sosyalı nasıl ayırıyoruz. Eğitimde ayırmamız büyük bir yanlış değil ama hayatta ayrı tutmamız büyük bir yanlış. Eğer bir insan tarihi bilmiyorsa, tarihteki olayları birbirine bağlayıp mantık yürütmeyi bilmiyorsa o insan rakamlar kalıp formülle bittiği yerde matematikte tıkanır. Devamını getiremez. Çünkü mantık yürütemez. Rakamları formüllere bağlayamayan bir insan cümle kurmakta zorlanır. Matematikte tıkanıyorsanız emin olun roman okumuyorsunuzdur, ondan tıkanıyorsunuz”
Türkiye’de ÖSS sistemine de değinen Camukova, “Veli teşvik etmemiş olsaydı, ben çok hırçın, inatçı, sadece kendi dediğimi doğru bilen bir çocuktum. Dolayısıyla hiçbir duvarda yerini bulamayan, her tarafı köşeli bir taş gibiydim. Her kayadan kopan taş denize düşerse deniz dalgalarıyla yuvarlanır. Beni de hayat öyle yuvarlamıştır. Bugün ÖSS’ye girsem ben kazanırım ÖSS’yi. O psikolojik heyecan içerisinde o çocukların heyecanını taşıyor olsam, kesinlikle kazanamam. Heyecen bilgiyi unutturan bir şeydir, dengeyi kaybettiren bir şeydir. Dengeyi kaybettikten sonra doğru bir şey yapamayız. Şu an bizim bugün bu eğitim sistemini değiştirmek gibi bir niyetimiz var mı? Bugün için yok. Farklı zeka özürleri diyoruz, zeka tektir. Ona ulaşma yönleri farklı olabilir. Öğretmen öğrenciyi, öğrenci öğretmeni sevmeli. Eğer öğrencimize ve öğretmenimize her şeyiyle kabullenme ve sevme gözüyle bakarsak, onun olumsuz yönlerini sevgimizle ortadan kaldırırız”
Camukova, Türkiye’ye karşı özlemini ve gördüğü ilgiyi ise şu sözlerle ifade etti: “İnsanlar evlerinden uzak olunca evlerini özler. Evlerini değil evin içerisindeki yakın akrabalarını özlerler. Ama gittiği yerlerde akrabalarını görebiliyorsa ve karşısındaki insanları gerçekten akraba olarak hissediyorsa bu özlemi kısmen olsa da gideriyor. Siz benim evimin özlemini kısmen de olsa giderdiğiniz için teşekkür ediyorum.”
Hakkari ne kadar ücra ve uzak ise Dağıstan’ın da Rusya’nın Hakkarisi gibi ırak, uzak ve ücra” bir yer olduğunu anlatan Camukova, şöyle konuştu: “Dağıstan’da 2.5 milyon insan var. Bu insanların yüzde 70’i üniversite mezunu. Onun için büyük bir olay değil annemin tıp doktoru, babamın savcı olması”
Hayatına dair kesitlerle öğrencileri güldüren Camukova, sözlerini şöyle tamamladı: “1. sınıftayken öğretmen benden çok dertliydi. O harflerle uğraşıyor ben kitap okuyordum. Eve geldiğimde ilk söylediğim, ‘Ben okuldan istifa ettim. Çünkü öğretmen bir şey bilmiyor’ oldu. Bu nedenle siz öğretmenlerinizi sevin, öğretmenlerin de öğrencilere çok şey vermesi gerekiyor.”

26 responses to “Gelmiş Geçmiş En Zeki İnsan Kimdir?

  1. dunyanın en zekı ınsanı dusuncenıze katılıyorum dunyanın yönunu degıstırmıstır var olan bir şeyin yok olandan gelmsi imkansızdır cunku

  2. Camukova benim gibi zeki bi insanmış çünkü o da hz.muhammed in gücünü kavrayabilme seviyesine varmış…TUNAHAN KARAKAYA

  3. malesef Prof.Dr. Nadia Camukova nın sahtekar oldugu ortaya çıktı ve işine son verildi bunu araştırmanızı tavsiye ederim..

    Hz Muhammed i, dünyanın en zeki insanı diyerek öven yada bu övgü bir şekilde yaptırılan kişinin sahtekarlıgı ne alçaltır ,ne de o övgü yüceltir.O zaten mü minlerin gönlünde ve daima övülmüşken ,bu nevi girişimlere gerek yok daha dikkatli olmak da fayda var..

  4. dünyanın en zeki insanı kimdir, konusunda çeşitli açıklamalar vardır, ama tüm bilim adamları tarafından açıklanan gerçek ise, gelmiş geçmiş en zeki insan Leonardo Da Vinci’dir

    • Yani olur da bu kadar olur. Kendi değerlerimizi bu kadar alçaltmaya bu kadar yok saymay çalışmayı sanırım başka hiçbir millet yapmaz yapamaz. Şimdi sen bir de Araptı falan gibi faşizan sözler de söylersin o yüzden dikkatli olmanı tavsiye ederim. Milletin değerlerine dil uzatmayın.

  5. bana göre zekı ınsanın tartısmaya gerek yok allah son peygamber olarak hz .muhamet s.v s yolladı ve o bu dunyada en buyuk gorev verıl ilimi dunyaya yaymak bu buyuk gorevı allah ono layık gordu o bence dun yanın gelmıs gecmıs en zekı en buyuk ınsanındır
    onun ıcın bu konuyu tartısmaya hıc gerek
    lufen bu bılgılerı ıyı arastırıp oy le yorum yapalım

  6. sevgili kardeım fazla ırgalamaya ne gerek var her sey ortada işte davıncı den once bılımlerın ılımlerın cıkmadan oncesını konusuyolar sende davıncı dıyosun=) guluyorum sana dunyanın yonumu degıstı davıncıde…….

  7. Hz.Muhammed(s.a.v)’i bir kere bu kıyaslamaya sokmak yanlıştır.Allah(c.c) tüm dünyayı muhammed için yarattığını belirtmiştir.bir kere bu konuda anlaşalım.onun dışında bir çok isim vardır,herkezin bir görüşü vardır bu konuda.ayrıca en zeki insan diye birşey olamaz zekasını en iyi kullanan insan diye bir terim vardır..kimse kafasına göre kendince doğru olanı yazmasın.saygılar

  8. ne gerek akla nede yoruma fihi mafih aşk varsa içdünyanda doner durursun .yoksa dunyanın en akıllısı en güzeli en çirkini derken namazımız kılınır.bir cuma günü aşkı yaşayan enlerin enini kazanmıştır işte en akıllıda odur…

  9. Bence dünyanın en zeki insanı Atatürk tür…
    Tabi Peygamber efendimizin konumu çok farklıdır, onun yerini ayrı tutmamız gerekiyo burda…
    Atatürk ün strateji kabiliyeti çok yüksekti, bunu anlamak çok zor olmasa gerek…söylediği her sözlerden tutun savaş kazanma becerisine kadar herşey bu onun zekasını gösteriyo… milletinin geleceğini değiştirdiği için minnertarız Atam…
    Herkese saygılar sevgiler…

  10. leonardo da vinci 220 ıo daydı ..peygamberimiz çok zekiydi bunu kabul ediyorum .fakat peygamberimizin neden o zamanki ciddi hastalıklar konusunda yada başka bir konuda bir buluşu ve fikri olmamıştır.olmuşsa nedir? h.z.muhammed bir peygamberdi.fakat bir insanı kurtarmak bütün insanlığı kurtarmaktır diyen bir dinin peygamberi niçin bu yüzsek zekasıyla herhangi öldürücü ciddi bir hastalıkta yada herhangi bir bilimsel konuda icatta bulunmamıştır? bu sizlerinde aklına takılmıyor mu*

  11. en zekiler dahiler konusunda hep yabancıların adları geçiyor.kompleksli yapmaya mı çalışıyorlar milletimizi anlamadım gitti.tamam recep yazıcıoğlı,adnan kahveci gibi çok zeki insanlarımzı trafik kazalarında kaybedebiliyoruz ama bizde hiçmi akıllı adam yok.bizde 220 lik adamlar yokmu.ha şuda var ki istediğin kadar akıllı ol araba porsce bmw de olsa yakıt yakıt yol yol değilse bi işe yaramaz kendini süratini gücünü göstermez.dünyanın en az kitap okuyan milletiyiz.elin yabancıları trafik ışıklarında beklerken iotobüste yolculuk ederken bile kitap okuyormuş.ya biz ?derler boş geçtiğinde,okullar tatil olduğunda sevinen bir nesil ,değilmiyiz.okuma oranımız düşük.okumak zekayı arttırmaktadır.aziz nesin gibi zekayı yediğimiz yumurta sayısına bağlıycak değilim.ya kitap.kafalar doluyormu.onun hesabını vermek lazım.

    • hacı killer sen değlsn yukardaki arkadaşa destek verdm ben hani varya benim asabımı bozmayın diyen he o işte yani sen zeki değlsn yanlış anlama beni sadece önlem almak için yazdm bunu.

  12. zeki neye göre zeki yada zekasını kullanan neye göre kullanıyor. kullandıgı şeyin ne önemi var , senin benim onun bunun şunun için. zeki insan var mıdır? varsa hangi deger ve ölçülerde. sadece dünyaya bir katkısı dokundugu için mi yoksa evinde bir ayyaş gibi oturdugu için mi. vay ahmaklar zeki insan tartışması yapmak yerine kendi istedginizi sorgulasanıza. zeka size bir şey kazandırmaz. bu hayatta zekanın önünde duran o kadar engel varken en zekiyi bilmek yada en zekiye görmek sizin sadece tatmin olmanızı saglar. ama gelin sizi biraz kızdırayımda sadeece tatmin olmak yerine siktir edin zekayı falan ne istediginize bakın. o zaman belki adam olursunuzda kendi istediklerinizin önemini anlarsınız.

  13. haci ve çiko dışında herkes böyle saçma bir konuda kafa yorarak atal lduğunu kanıtladı . bir kere kimse gelmiş geçmiş en zeki insanın kim olduğunu bilemez.kimsenin taımadığı biri olablr

Bir Cevap Yazın

